عسل برای مشکلات سینوسی: روش های درمان سینوزیت با عسل و چندین نکته

درمان سینوزیت با عسل

فهرست مطالب

در مطالعه ای که توسط تایمز لندن صورت گرفته، مشخص شده که از هر 8 هندی 1 نفر به سینوزیت یا سینوس مزمن مبتلا هستند. سینوزیت، التهاب حفره های بینی و فضاهای هوایی اطراف ناحیه بینی و چشم است. عامل ایجاد سینوزیت ویروسی بوده و حتی در صورت پایان علائم دستگاه تنفس فوقانی، عفونت می تواند ادامه یابد. در موارد فراوان سینوزیت از زمان کودکی افراد را مبتلا می کند. گزارش شده درمان سینوزیت با عسل می تواند بین 6 تا یک سال زمان نیاز داشته باشد. علاوه بر این، مشخص شده که سرعت از بین رفتن باکتری ها توسط عسل بسیار سریعتر از سایر داروهای تجویزی می باشد.

عسل برای مشکلات سینوسی

چرا از عسل برای مشکلات سینوس استفاده می شود؟

علل اصلی ابتلا به سینوزیت : کیفیت بد غذا، قرار گیری مداوم در معرض مواد شیمیایی سمی به شکل آلودگی و افزایش سطح استرس به دلیل سبک زندگی، فرد را بیشتر در معرض خطر ابتلا به سینوزیت قرار می دهند. بنابراین، قوی نگه داشتن سیستم ایمنی به منظور ایجاد یک محیط نامناسب برای رشد و تکثیر باکتری ها در پیشگیری از عفونت های سینوسی، ضروری است. پیشگیری بهتر از درمان است. مصرف روزانه عسل به پیشگیری از عفونت سینوسی کمک می کند. فواید عسل بسیار فراوان بوده و ثابت شده که در درمان انواع عفونت های بینی و گلو از جمله گلودرد موثر است. بیوفیلم ها میکروارگانیسم هایی هستند که یک لایه محافظ در حفره های سینوسی ایجاد کرده و می توانند باعث بروز عفونت های مزمن شوند. در یک مطالعه مشخص شده که عسل حدود 70 تا 90 درصد از باکتری ها و بیوفیلم ها را از بین می برد، در حالیکه تاثیر آنتی بیوتیک ها تنها حدود 18 درصد می باشد. بنابراین، عسل یک اقدام پیشگیرانه موثر و ارزان و همچنین یک درمان مناسب برای سینوس محسوب می شود.

فواید عسل برای مشکلات سینوسی

  1. عسل دارای خاصیت ضد باکتریایی، ضد ویروس و همچنین ضد عفونی کننده می باشد و باکتری های مسبب مشکلات سینوسی را از بین می برد.
  2. عسل التهاب را کاهش می دهد.
  3. عسل با تمام باکتری های موجود در گلو مبارزه کرده و سرفه و درد گلو را تسکین می دهد.
  4. عسل به تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه آتی با باکتری ها کمک می کند و مانع از بروز از سینوزیت می شود.

نحوه استفاده از عسل برای عفونت سینوسی

نحوه استفاده از عسل برای عفونت سینوسی

داروهای زیر که به طور گسترده برای سینوزیت مورد استفاده قرار می گیرند با عسل تهیه می شوند به راحتی در دسترس بوده و ارزان هستند.

درمان سینوزیت با عسل و سیر :

سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی است و باکتری های ایجاد کننده عفونت را از بین می برد.

  1. 4تا6 حبه سیر را پوست بگیرید. سپس آن ها را به قطعات کوچک و ریز برش دهید.
  2. میخک را با 2 قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید.
  3. قبل از هر وعده غذایی، این مخلوط را مصرف نمائید تا شاهد نتایج جادویی باشید

همچنین می توان 1 قاشق چایخوری عسل را با چهار حبه سیر ریز خرد شده و چند قطره روغن زیتون مخلوط کرد. از این مخلوط به عنوان چاشنی نان استفاده کنید. پیشنهاد می شود مقاله فواید سیر و عسل را نیز مطالعه کنید.

درمان سینوزیت با عسل و لیمو:

لیمو منبع غنی ویتامین C است که سیستم ایمنی را تقویت می کند. علاوه بر این، لیمو بعنوان یک عامل ضد میکروبی طبیعی عمل می کند و می تواند کمک کننده درمان سینوزیت با عسل باشد.

روش 1:

  1. 1 قاشق غذاخوری عسل خام و 2 قاشق چایخوری آب لیموی تازه را با هم مخلوط نمائید.
  2. این معجون را گرم کنید.
  3. پس از تهیه، آن را برای از بین بردن مخاط و پیشگیری از سینوس مصرف کنید.

روش 2:

  1. 1 قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق آب لیموی تازه، 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب و تقریباً 8 اونس آب ولرم مخلوط کرده و به خوبی هم بزنید.
  2. برای تسکین درد حفرات بینی و رهایی از عفونت سینوسی، سه بار در روز بنوشید.
  3. می توانید 3 حبه سیر آسیاب شده را برای تسکین بیشتر به این مخلوط اضافه کنید.

درمان سینوزیت با عسل و دارچین:

یک قاشق غذاخوری عسل را با نصف قاشق چایخوری پودر دارچین مخلوط کنید. این مخلوط را روزانه مصرف کنید، زیرا دارچین خواص ضدمیکروبی دارد که ممکن است به مبارزه با عفونت کمک کند.

درمان سینوزیت با عسل و آب گرم:

یک تا دو قاشق غذاخوری عسل را با یک پیمانه آب گرم مخلوط کنید. خوب تا زمانی که عسل حل شود هم بزنید.

درمان سینوزیت با عسل خام

برای بهترین نتایج، عسل خام و ارگانیک را انتخاب کنید، زیرا حاوی ترکیبات مفید بیشتری است. قبل از استفاده مطمئن شوید که به عسل حساسیت ندارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من