از دادن دسر به کودکان خود برای صبحانه خودداری کنید!

از دادن دسر به کودکان خود برای صبحانه خودداری کنید!

فهرست مطالب

مقدمه

آیا تا به حال دقت کرده اید که برخی از وعده های صبحانه ای که برای کودکان خود تهیه می کنیم، در واقع دسرهایی با اسامی مختلف هستند؟ مثلا پنکیک. که در اصل همان کیک اسفنجی معمولی است که به جای پختن سرخ می شود و غلات نیز کربوهیدرات های قندی هستند که همراه شیر و شکر خورده می شوند.

هنگامیکه قرار است صبحانه سالم ترین وعده غذایی باشد. چرا قند خون را با شکر بالا می بریم؟ آیا نگران ADHD نیستید ؟ بله، کودکان در سنین پایین در معرض خطر بیش فعالی هستند.

اما بجز از پنکیک و غلات، سایر دسر های منوی صبحانه مانند مافین حاوی مقادیر زیادی شکر هستند. این مواد غذایی تا چه اندازه می توانند می توانند سلامت کودکان را در سنین پایین به خطر بیندازند؟ بیایید بررسی کنیم

مافین صبحانه

مافین صبحانه

خوردن کیک در صبح مسخره به نظر می رسد، درست است! اما چه چیزی مافین ها را استثنا می کند؟ آنها در اصل کیک هایی هستند که بصورت تکه های کوچک درست می شوند! مواد تشکیل دهنده هنوز همان آرد، شکر، کره، موز، شکلات، بکینگ پودر و غیره می باشند و علی رغم کوچک بودن کالری یکسانی با یک تکه کیک دارند.

خطرات بالقوه "دسر" برای صبحانه

Potential risks of “dessert” breakfasts

مصرف روزانه یک رژیم غذایی ناسالم فرزندان شما را در معرض بسیاری از مشکلات ناخواسته سلامتی قرار می دهد. معمول ترین این عوارض عبارتند از:

  • افزایش ناگهانی قند خون.
  • سریع‌تر گرسنه می‌شوند، که باعث می‌شود برای حفظ انرژی خود، کالری بیشتری نیاز داشته باشند.
  • کربوهیدرات بیش از حد در بدن
  • چاقی و دیابت نوع
  • بیش فعالی (ADHD)، نوسانات خلقی، و کج خلقی.
  • مشکلات پوستی مانند آکنه در سنین نوجوانی.

هنوز برای تغییر عادات آنها دیر نیست. تا زمانی که اعتیاد به قند در آنها تشخیص داده نشود ، هنوز هم می توانید تغییری برای بهتر شدن ایجاد کنید. می توانید گزینه های غذایی سالم تری را انتخاب کنید. برای مثال شکر فرآوری شده را با عسل جایگزین کنید!

مطالعات ثابت کرده اند که عسل، از بسیاری جهات، 1000 برابر بهتر از شکر سفید فرآوری شده معمولی بوده و ویتامین ها و آنتی اکسیدان های ضروری را در اختیار فرزندان شما قرار می دهد که می تواند به رشد بهتر و سالم تر بچه های کمک کند.

یادگیری بهتر، بهبود حافظه، تقویت سیستم ایمنی، پرانرژی بودن و هضم بهتر تنها بخش کوچکی از شگفتی عسل هستند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من