عسل برای چشم | مزایا و نحوه استفاده

عسل برای چشم

فهرست مطالب

همه ما دوست داریم مقداری عسل روی نان خود مالیده یا آن را با چای سبز مخلوط کنیم. همچنین از آن در ماسک های صورت، ماسک مو و طیف وسیعی از سایر محصولات مراقبت از پوست که معمولاً برای تقویت و ترمیم پوست طراحی شده اند استفاده می شود.

اما آیا می دانستید که این ماده شیرین و خوشمزه واقعاً می تواند برای چشمان شما معجزه کند؟ عسل معمولاً بعنوان جایگزین شکر استفاده شده و یک شیرین کننده طبیعی می باشد. اما، خواص بسیار زیادی دارد. این ماده مغذی با خواص درمانی، ضد میکروبی و تسکین دهنده خود، می تواند برای پوست و چشم نیز مفید باشد.

اما، عسل از چه موادی تشکیل شده است؟.

  • کربوهیدرات ها
  • آمینو اسید
  • پروتئین ها
  • ویتامین ها و مواد معدنی
  • آنتی اکسیدان ها

در طب سنتی هندوستان قرن هاست که از عسل برای درمان مشکلات چشمی استفاده می شود. مصرف موضعی، می تواند سوزش و التهاب چشم را کاهش داده و باکتری های ایجاد کننده مشکل را از بین ببرد. برخی افراد نیز از عسل برای تغییر رنگ چشم خود استفاده می کنند! البته هیچ مدرک علمی برای انجام اینکار وجود ندارد. اما مزایای اثبات شده فراوانی دارد که به آنها خواهیم پرداخت.

عسل برای بیماری های چشم

بلفاریت یک عارضه چشمی است که باعث ایجاد تورم و احساس سوزش در خط داخلی مژه می شود. استفاده از عسل در درمان این بیماری موثر است. هر چند آزمایشات انسانی هنوز ادامه دارند، اما اعتقاد بر این است که عسل قادر به درمان این بیماری می باشد

عسل چشم های خسته را شاداب کرده و به آنها انرژی می بخشد

هنگامی که پس از خیره شدن طولانی مدت به صفحه نمایشگر در چشمان خود احساس خستگی می کنید، عسل می تواند مفید باشد. اعتقاد بر این است که استفاده از مقداری عسل بر روی چشمان بسته در حین استراحت، می‌تواند خستگی چشم ها را تسکین دهد. کافی است پس از مدتی، آن را با آب تمیز و سرد بشوئید.

عسل خشکی چشم را درمان می کند

هنگامی که چشم ها قادر به تولید مقادیر لازم اشک برای حفظ رطوبت خود نباشد،  دچار خارش، درد و حتی قرمزی می شوند. در این مواقع می توان از یک شوینده چشم حاوی مقادیر مساوی عسل و آب استفاده کرد. باید این درمان را قبل از رفتن به رختخواب برای چند روز دنبال کرد.

عسل به جلوگیری از گلوکوم کمک می کند

گلوکوم یک عارضه چشمی است که در آن به دلیل تجمع مایع، فشار در چشم افزایش می یابد که می تواند اعصاب بینایی را تحت فشار قرار داده و منجر به از دست دادن دائمی بینایی شود. با این حال، با توجه به مطالعات صورت گرفته، استفاده از عسل به عنوان قطره چشم می تواند به پیشگیری از این عارضه کمک کند.

عسل دید شما را سالم نگه می دارد

عسل در محافظت از بینایی استثنایی است. چون سرشار از آنتی اکسیدان بوده و حاوی مواد معدنی لازم و ویتامین های مورد نیاز بدن می باشد. بنابراین، استفاده منظم از عسل به عنوان قطره چشم می تواند به انجام این کار کمک کند.

از ایجاد چین و چروک زیر چشم جلوگیری می کند

پیری اجتناب ناپذیر بوده و ایجاد چین و چروک بخشی از این فرایند می باشد. با اینحال، عسل نه تنها در حل مشکلات چشم عملکرد استثنایی دارد، بلکه می تواند به مقابله با پیری نیز کمک نماید. اما چگونه؟ هر جا که متوجه چین و چروک و خطوط ریز شدید مقداری عسل بمالید. اجازه دهید 15 دقیقه قبل از شستشو با آب ولرم روی پوست بماند.

عسل به درمان چشم درد کمک می کند

درد یا پف چشمان به دلیل کم خوابی یا نشستن طولانی تر جلوی کامپیوتر می باشد و با خوردن مقداری عسل به سرعت قابل درمان است. بله به همین سادگی.

عسل به دلیل خاصیت ترمیم زخم ها، قادر است عفونت چشم را به سرعت درمان کرده و به عنوان یک درمانی فوق العاده عمل می کند. نحوه استفاده از آن چگونه است؟ مقدار مساوی عسل را با آب جوش مخلوط کنید. بگذارید مخلوط خنک شود و با استفاده از یک پد پنبه ای آن را روی چشم خود بمالید.

عسل به عنوان یک ماده تقویت کننده برای اعصاب بینایی عمل می کند

مشخص شده عسل باعث افزایش تولید عنصری به نام اکسید نیتریک می شود که برای گردش خون به عصب بینایی ضروری است. بنابراین، استفاده از عسل برای چشم می تواند به حفظ بینایی فرد کمک کند.

عسل اکسیداسیون پروتئین را در عدسی های چشم بهبود می بخشد

استفاده از عسل در غذا یا حتی به عنوان شوینده چشم‌ می‌تواند به افزایش اکسیداسیون عدسی چشم کمک کند، در نتیجع بینایی فرد برای مدت طولانی‌تری قوی‌ می‌ماند.

عسل به روشن شدن رنگ چشم کمک می کند

هیچ مدرک واقعی واقعی مبنی بر اینکه افراد بتوانند رنگ چشم خود را با عسل تغییر دهند وجود ندارد، اما گفته می شود اگر از عسل خالص مخلوط با آب به عنوان قطره چشم استفاده کنید، متوجه تغییر رنگ چشم خود خواهید شد. با اینحال، این مسئله توسط هیچ منبع علمی قابل تأیید نیست، بنابراین ما انجام اینکار را توصیه نمی کنیم.

عسل برای تیرگی دور چشم

عسل اغلب به عنوان درمانی برای تیرگی دور چشم استفاده می شود. این روش طبیعی بوده و بلافاصله متوجه اثرات آن خواهید شد. اکثر متخصصان زیبایی توصیه می کنند برای رفع تیرگی دور چشم عسل را زیر چشم خود مالیده و قبل از شستن آن اجازه دهید  برای 30 دقیقه ابماند

در اینجا یک دستور العمل سریع ماسک چشم عسل برای تیرگی دور ارائه می شود

  • 1 قاشق چایخوری عسل
  • 1 قاشق چایخوری روغن زیتون.
  • آن ها را کاملاً مخلوط کرده و پس از استعمال اجازه دهید به مدت 20 دقیقه بماند

اکنون که تمام فواید باورنکردنی عسل را می دانید، ممکن است بخواهید یک شیشه در خانه نگه دارید!

با اینحال، لازم به یاد آوری است که بیشتر عسل هایی که امروزه می توان از سوپرمارکت خریداری کرد حاوی ناخالصی هایی هستند. عسل ممکن است توسط محیط، خاک و حتی آب اطراف کندو آلوده شود. استفاده از آفت‌کش‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها و قندهای افزودنی نیز در استخراج عسل از زنبورهای عسل در مقیاس بزرگ اشتباه است. بنابراین، پی بردن به منشا تولید عسل خریداری شده و حمایت از برداشت‌کنندگان محلی برای دریافت بهترین محصولات ضروری می باشد. همچنین برای اطمینان از اینکه استفاده از عسل برای چشم شما مشکلی ندارد، با پزشک خود مشورت کنید.

فروشگاه شهد شیرین با کمک تولید کنندگان محلی عسل، بهترین کیفیت با مناسب ترین قیمت را در اختیار شما قرار می دهد. برای خرید عسل با کیفیت می توانید روی شهد شیرین حساب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من