آیا عسل برای کاهش وزن مفید است؟.

عسل برای کاهش وزن

فهرست مطالب

به مقاله عسل برای کاهش وزن خوش آمدید. عسل یکی از آن هدایای طبیعی موجود می باشد که مزایای بسیار فراوانی دارد. عسل را می توان برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار داد. در واقع قدمت استفاده از عسل دست کم به 8000 سال قبل برمی گردد. عسل برای خواص طعم دهنده، دارویی، مغذی، مرطوب کنندگی، ضد باکتری و ضد التهابی آن شناخته شده می باشد و همیشه چه برای مصرف با نان تست صبحگاهی تا استفاده در هنگام سوختگی های جزئی، مفید است.

یکی دیگر از مصارف عسل که مورد توجه واقع شده، استفاده از این ماده به منظور بهبود تناسب اندام است. کسانی که از عسل برای کاهش وزن استفاده می کنند، معتقدند با مصرف این ماده جادویی به نتایج مد نظر خود دست می یابند.

آیا عسل برای کاهش وزن مفید است

آیا عسل برای کاهش وزن مفید است

 

عسل حاوی قند می باشد. با این حال، در مقایسه با شکر تصفیه شده، ویتامین ها و مواد معدنی مفیدی نیز دارد.

در مقابل، شکر تصفیه شده، بعنوان «کالری خالی» در نظر گرفته می شود، در نتیجه مصرف آن هیچ فایده ای ندارد. بنابراین، مصرف زیاد قند، نه تنها به دلیل کالری آن، بلکه به دلیل کمبود ویتامین ها و مواد معدنی، منجر به افزایش وزن می شود.

از سوی دیگر، عسل چون منبع خوبی از مواد مغذی است این اثر را متعادل نموده و در صورت مصرف محدود می تواند به افراد برای کاهش وزن کمک کند.

در یک مطالعه مشخص شده که ورزشکاران با مصرف غذاهای غنی از فروکتوز مانند عسل، چربی بیشتری سوزانده و سطح استقامتشان نیز افزایش می‌یابد. عسل بعنوان سوخت در تولید گلوکز کبد عمل می کند. این گلوکز سطح قند مغز را بالا نگه داشته و آن را وادار به ترشح هورمون های چربی سوز می کند.

بسیاری از افراد به علت چاقی ناشی از مصرف بیش از حد قند و غذاهای فرآوری شده برای کاهش وزن تلاش می کنند. با مصرف عسل، بدن شروع به سوزاندن چربی بیشتری می کند. هنگامی که شکر را با عسل جایگزین می کنید یک قدم فراتر رفته و سیگنال مغزی که شما را وادار به مصرف مقادیر بیشتری از مواد شیرین می کند، دوباره متعادل می نمائید.

نحوه استفاده از عسل برای کاهش وزن

بسیاری از افراد هر روز یک قاشق چای خوری شکر را به فنجان های چای یا قهوه خود اضافه می کنند بدون اینکه از چگونگی تاثیر این قند بر سلامتی اشان در بلند مدت اطلاعی داشته باشند. استفاده از عسل به منظور کاهش وزن سریع یکی از بهترین روش های حفظ سلامت، تناسب اندام و فعال ماندن است.

همچنین می توان از عسل بعنوان جایگزین در دسرها یا جایگزینی برای شربت ها و شیرین کننده های مختلف استفاده کرد. یکی از بهترین روش مصرف عسل به منظور کاهش وزن، مصرف یک قاشق چای‌خوری عسل قبل از خواب می باشد. این کار به بدن کمک می کند تا در ساعات اولیه خواب چربی بیشتری بسوزاند.

عسل همچنین بعنوان یک سرکوب کننده اشتها نیز شناخته می شود. بسیاری از افراد در طی روز تمایل به پرخوری دارند و این امر یکی از دلایل اصلی افزایش وزن محسوب می شود.

با اینکه نباید خود را گرسنه نگه داشت، اما احتیاط در مورد میزان مصرف مواد غذایی نیز مهم است. مزیت مصرف عسل برای کاهش وزن در این است که به کاهش گرسنگی های کوچک طول روز کمک می کند. این به نوبه خود باعث می شود با سیر نگه داشتن خود از مصرف میان وعده های غیر ضروری اجتناب کنید.

حقایق تغذیه ای در مورد عسل

USDA اطلاعات زیر را برای 1 قاشق غذاخوری (21 گرم) عسل ارائه می دهد.

  • کالری : 64
  • چربی : 0 گرم
  • سدیم : 0 میلی گرم
  • کربوهیدرات : 17 گرم
  • فیبر : 0 گرم
  • شکر : 17 گرم
  • پروتئین : 1/0 گرم

عسل یک شیرین کننده طبیعی و جایگزینی مناسب برای شکر پر کالری می باشد. از نظر تغذیه ای، یک قاشق غذاخوری عسل دارای 64 کالری، 17 گرم قند شامل فروکتوز، گلوکز، مالتوز و ساکارز است، اما فیبر، چربی یا پروتئین ندارد.

یکی از مهم ترین مزایای جایگزینی شکر با عسل در این است که عسل GI پایین تری دارد، در نتیجه سطح قند خون را به اندازه قند سریع بالا نمی برد. همچنین عسل نسبت به شکر شیرین‌تر است، در نتیجه حتی مقدار اندکی از آن کمک زیادی به رفع هوس‌ مواد شیرین می‌کند.

عسل حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان ها از جمله ترکیبات آلی و ترکیبات فنلی مانند فلاونوئیدها است. بعلت بالا بودن میزان آنتی اکسیدان ها در عسل، ارزش غذایی آن می تواند در پیشگیری از بیماری های قلبی و همچنین بهبود سلامت چشم موثر باشد. علاوه بر این مطالعات حاکی از آن است که مصرف عسل به منظور کاهش وزن می تواند به حفظ سطح فشار خون و مدیریت کلسترول کمک کند.

3 روش مصرف عسل برای کاهش وزن

دارچین و عسل برای کاهش وزن

دارچین و عسل برای کاهش وزن

همانطور که می دانید ادویه دارچین به دلیل فواید تغذیه ای و سلامتی آن از گذشته های دور تابحال مورد استفاده قرار می گیرد. این ادویه از پوست درخت دارچین به دست آمده و از آن در غذاها و نوشیدنی های متعددی استفاده می شود.

یکی از بهترین روش های مدیریت تناسب اندام، استفاده از دارچین و عسل به منظور کاهش وزن است. به فنجان چای سبز روزانه خود، یک قاشق چای خوری عسل و نصف قاشق چای خوری دارچین اضافه کنید.

خواص متابولیکی این دو ماده باعث می شود در طول روز انرژی داشته باشید. این مخلوط همچنین به حفظ اشتها و جلوگیری از پرخوری کمک می کند.

لیمو و عسل برای کاهش وزن

لیمو و عسل برای کاهش وزن

 

یک راه عالی برای استفاده از عسل به منظور کاهش وزن، مصرف نصف قاشق چایخوری عسل با یک لیوان آب گرم و آب نصف یک لیمو است.

نوشیدن مخلوط لیمو و عسل در اول صبح در سم زدایی بدن و انرژی بخشی به اندام ها موثر است. همچنین در طول روز احساس نفخ کمتر و انرژی بیشتری خواهید داشت.

برای بهره گیری بیشتر از اثرات این ترکیب، می‌توان این مواد را به بطری آب خود اضافه و در طول روز مصرف کرد. این مخلوط همچنین بعنوان یک روش خوشمزه و با طراوت برای نوشیدن آب و افزایش متابولیسم بدن عمل می کند.

سیر و عسل برای کاهش وزن

سیر و عسل برای کاهش وزن

 

ترکیب سیر و عسل برای کاهش وزن روشی عالی برای حفظ سلامت و تناسب اندام محسوب می شود.

مصرف سیر خام با یک قاشق چای خوری عسل در اول صبح باعث سم زدایی و بهبود هضم می شود. این ترکیب همچنین برای تقویت ایمنی مفید بوده و در کاهش استرس، فشار خون بالا و سطح کلسترول موثر است.

خلاصه

مصرف روزانه این ماده شیرین و مغذی با وجود تمام این فواید باورنکردنی در بلند مدت می تواند برای سلامت کلی معجزه کند. عسل به عنوان یک جایگزین سالم برای شکر در رژیم کاهش وزن مورد بحث قرار می‌گیرد. این ماده طبیعی دارای خواص ضد اکسیدانی است و سطح گلیسمی پایینی نسبت به شکر دارد، که می‌تواند در کنترل سطح قند خون و کاهش وزن مفید باشد. مصرف عسل به جای شیرین کننده‌های قندی در غذاها و نوشیدنی‌ها، استفاده از عسل در تهیه نوشیدنی‌های گرم و ترکیب آن با مواد غذایی سالم از جمله روش‌های پیشنهادی است. با این حال، مهم است که به میزان مصرف کالری عسل توجه کنید. لازم به ذکر است که خرید عسل باید از مراکز معتبر انجام شود. برای دیدن قیمت عسل طبیعی می توانید از محصولات طبیعی ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من