نه افسانه! نوشیدن آب لیمو عسل به عنوان درمان خانگی برای گلودرد: علم و تندرستی

آب لیمو عسل

فهرست مطالب

آب لیمو عسل اول صبح دروازه ای رایگان به سلامتی است

لیمو و عسل. درست همانطور که طبیعت مشخص کرده ترکیبی از شهد پیچیده گل ها و ماهیت اسیدی مرکبات یک ترکیب عالی برای تسکین فوری گلودرد و سرفه است.

بسیاری از فرهنگ های سراسر جهان به این معجون وفادار بوده و برای هزاران سال بخشی از میراث آنها بوده است. این ترکیب به قدری قدرتمند می باسد که حتی علم مدرن نیز از قدرت واقعی آن در درمان بسیاری از مشکلات سلامتی شگفت زده است.

یکی از کارکردهای عمده آن تسکین گلودرد است.

اما، چه چیزی لیمو و عسل را تا این حد قدرتمند می کند؟ آیا می تواند جایگزین داروهای مدرن شود؟ آیا اثرات آن 100٪ قابل اعتماد است؟ بیایید با هم به این سوالات پاسخ دهیم.

علم درباره آبلیمو عسل چه میگه

علم چه می گوید ؟

شگفت انگیز است! این تنها حرف نیست! شواهد علمی مبنی بر مزایای آن وجود داردن! بر اساس مجله بیوشیمی و تغذیه (2008)، زمانی که این معجون جادویی با معده خالی مصرف شود، فواید سلامتی متعددی از جمله موارد زیر را داراست:

  1. مدیریت کاهش وزن -، هورمون های چربی سوز بیشتری برای سوزاندن کالری تولید می شوند
  2. مبارزه طبیعی با علائم سرماخوردگی - سیستم ایمنی را تقویت می کند
  3. کاهش افسردگی و تثبیت کننده خلق و خو - سطح سروتونین را در بدن افزایش می دهد
  4. افزایش سطح هیدراتاسیون بدن و مصرف آب - آب را بهتر جذب کرده و نفخ را کاهش می دهد
  5. پمپ انرژی - برای افراد فعالی که می خواهند پرانرژی بمانند
  6. پوست شفاف - مملو از ویتامین های مکمل، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها
  7. و بسیاری موارد دیگر …

با این حال، یک یافته خاص و بسیار شوکه کننده مبنی بر اینکه که نوشیدن آب لیمو عسل برای تسکین گلودرد بهتر و موثرتر از آنتی بیوتیک عمل می کند، نیز وجود دارد.

دانشمندان دریافته اند که باید عسل را بعنوان درمان سرفه بهتر شناخت، زیرا این ماده ارزان، به راحتی در دسترس بوده و عملاً هیچ عارضه جانبی ندارد.

پزشکان معتقدند این معجون در بهبود علائم به ویژه دفعات و شدت سرفه ها، واکنش های مثبتی نشان می دهد. نتایج این مطالعات نشان می دهد که علائم در بین افرادی که با عسل درمان شده بودند، یک تا دو روز کمتر ادامه داشت.

در مورد سلامتی چه می گویند

هزاران سال است که عسل به عنوان شیرین کننده و دارو مورد استفاده قرار می گیرد. این مایع پیچیده دارای 181 جز، مانند ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، آنتی اکسیدان ها و... می باشد

لذا این ماده مغذی قوی به بهبود سلامت کمک خواهد کرد. عسل به دلیل خواص ضد باکتریایی فوق العاده از دیرباز برای التیام زخم ها و سوختگی ها استفاده می شده و برخی از انواع عسل نیز به عنوان پانسمان برای سوختگی، زخم های پوستی و التهاب بکار می روند

از این گذشته، عسل سرشار از اسیدهای فنولیک و فلاونوئیدها با فعالیت آنتی اکسیدانی است. این مواد به محافظت از شما در برابر برخی از انواع آسیب های سلولی کمک می کنند. حتی برخی از مطالعات نشان می دهند که مصرف عسل می تواند به کاهش خطر رشد سلول های سرطانی و تسریع بهبودی پس از شیمی درمانی کمک کند.

آخرین و مهم ترین نکته اینکه متخصصان سلامت معتقدند که عسل در درمان سرفه موثر است. سرفه و عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی در بین کودکان شایع می باشد اما استفاده از داروهای بدون نسخه خطراتی مانند بی خوابی و خواب آلودگی را در پی دارد.

بنابراین، اینها مزایای خوردن عسل و لیمو با هم هستند!

واقعا شگفت انگیز است! نه تنها مواد تشکیل دهنده این ترکیب بسیار آسان به دست می آیند، بلکه نسبتاً ارزان هستند! بعلاوه، امروزه سوپرمارکت ها محصولات خالص عسل نیز دارند که قبلاً با عصاره میوه لیمو ترکیب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من