چای سبز و عسل: چگونه می توانند با هم برای تقویت سلامتی موثر باشند

چای سبز و عسل

فهرست مطالب

مقدمه

چای سبز نوشیدنی محبوبی در سراسر جهان است که افراد از آن لذت می برند. گرچه اثرات محافظتی آن کاملا" اثبات نشده اما نوشیدن چای سبز می تواند با کاهش خطر مرگ ناشی از بسیاری از بیماری های مزمن مرتبط باشد.

برای کاهش تلخی، این چای اغلب همراه با عسل مصرف می شود. عسل نیز دارای مزایایی برای سلامتی می باشد، از جمله می توان به خواص ضد میکروبی و ضد التهابی آن اشاره کرد. این مقاله فواید احتمالی نوشیدن چای سبز همراه با عسل برای سلامتی را پوشش می دهد.

ارزش غذایی چای سبز

ارزش غذایی چای سبز

چای سبز، هنگام ترکیب با آب، یک نوشیدنی بدون کالری اما سرشار از مواد مغذی مانند پلی فنول‌ها و مواد معدنی می باشد، که فواید زیادی برای سلامتی دارند.

می توان چای سبز را به دو صورت کافئین دار و بدون کافئین مصرف کرد. با اینکه واکنش افراد به کافئین متفاوت است، اما تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف متوسط کافئین می تواند فوایدی مانند تمرکز بیشتر داشته و احتمالا" خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش دهد.

چای سبز و ماچا - نوعی چای تهیه شده از برگ‌های چای سبز - سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر ترکیباتی هستند که مشخص شده خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و بیماری‌های عصبی را کاهش می‌دهند.

نوشیدن چای سبز همچنین استرس را کاهش داده و سلامت روان را به همراه دارد. این اثر ممکن است مربوط به محتوای ال تیانین چای سبز باشد. تحقیقات اولیه روی ال تیانین ( ترکیبی در چای سبز و سایر غذاهای گیاهی)، نشان می‌دهد که این ترکیب اضطراب و استرس را کاهش می دهد و بخاطر سایر مزایای بالقوه برای سلامت روان مورد بررسی قرار گرفته است.

علاوه بر مبارزه با استرس، مشخص شده چای سبز کم کافئین کیفیت خواب را بهبود بخشیده و می تواند از سلامت کلی پشتیبانی نماید.

خلاصه

اینکه نوشیدن چای سبز فواید زیادی برای سلامت جسمانی داشته و می تواند برای سلامت روانی نیز مفید باشد، اما تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.

ارزش غذایی عسل

ارزش غذایی عسل

عسل شیرین کننده ای است که در طول تاریخ در بسیاری از فرهنگ ها به عنوان یک درمان طبیعی مورد استفاده قرار گرفته است. این ماده عمدتاً از کربوهیدرات ها تشکیل شده و 1 قاشق چای خوری در حدود 6 گرم قند و 21 کالری انرژی را در اختیار فرد قرار می دهد.

معمولا"، از عسل برای درمان هر چیزی از عفونت گلو و آسم گرفته تا اگزما و زخم استفاده می شده است.

تحقیقات از برخی از این کاربردها، به ویژه درمان عفونت های بخش فوقانی دستگاه تنفسی و اگزما پشتیبانی می کند.

امروزه عسل و به خصوص عسل خام به دلیل داشتن مواد آنتی اکسیدان توجهات را به خود جلب نموده، با این حال، مشخص نیست که آیا این محتوای آنتی اکسیدان مزایای واقعی برای سلامتی دارد یا نه.

هر چند عسل احتمالا" فواید بیشتری نسبت به سایر شیرین کننده ها برای سلامتی داشته باشد، اما همچنان یک قند است و بایستی در حد اعتدال مصرف شود.

یک مطالعه نشان می دهد که عسل اثرات متابولیکی مشابهی با شکر سفید و شربت ذرت با فروکتوز بالا بر بدن دارد، اما سایر تحقیقات در این زمینه متناقض هستند. بنابراین، هنگام اضافه کردن عسل به چای سبز، هر چه کمتر مصرف شود بهتر است

انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که قندهای افزودنی را بایستی کمتر از 25 گرم برای زنان و 36 گرم برای مردان در روز نگه داشت، هم چنین توصیه شده که مصرف قندهای افزودنی باید به 10٪ از کل کالری روزانه محدود شود.

خلاصه

اینکه عسل یک شیرین کننده پر کالری می باشد که قندهای افزودنی را به رژیم غذایی شما اضافه می کند و با اینکه ممکن است دارای مزایایی برای سلامتی باشد، اما هنوز هم باید در مقادیر متوسط مصرف شود.

فواید چای سبز به همراه عسل برای سلامتی

چای سبز و عسل هر دو بصورت جداگانه دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما با هم احتمالا" مزایای بیشتری داشته باشند.

چای سبز همراه با عسل می تواند به کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کنند

هم چای داغ و هم عسل برای کاهش علائم گلودرد مفید می باشند. اما مصرف چای سبز همراه عسل ممکن است مزایای بیشتری نسبت به تسکین گلو درد به تنهایی داشته باشد.

نوشیدن چای سبز با عسل به مدیریت علائم کمک کرده و احتمالاً خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش دهد، اما مشخص نیست که برای دستیابی فواید آن چقدر باید نوشید.

تحقیقات ارتباط بین کاتچین - ترکیبی در چای سبز که به چربی سوزی کمک می کند- چای و کاهش میزان آنفولانزا و همچنین علائم کمتر را نشان داده اند. عسل همچنین می تواند به مدیریت علائم کمک کند.

با این حال، به یاد داشته باشید که چای سبز همراه با عسل نمی تواند هیچ عارضه ای را درمان کند.

شواهد در مورد میزان مصرف چای سبز برای مشاهده فواید تسکین بخش علائم مبهم و نامشخص می باشند. برخی مطالعات حداقل 3 فنجان در روز را پیشنهاد می کنند، در حالی که برخی دیگر سطوح کاتچین موجود در 10 فنجان چای سبز را آزمایش کرده اند.

افزودن عسل به چای سبز ممکن است با کاهش میزان تلخی آن را خوش طعم‌تر کرده و باعث مصرف بیشتر شود، که می تواند در هنگام بیماری به آبرسانی بدن کمک کند.

چای سبز  همراه با عسل ممکن است برای دندان های شما مفید باشد

ممکن است تعجب کنید که یک نوشیدنی شیرین دارای فوایدی برای دندان ها باشد، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که نوشیدن چای سبز همراه با عسل می تواند خطر پوسیدگی دندان ها را کاهش دهد.

یک مطالعه کوچک نشان می دهد که نوشیدن چای سبز و عسل با هم باعث کاهش باکتری استرپتوکوک موتانس - یکی از عوامل پوسیدگی دندان - در دهان پسران جوان می شود.

مطالعات قدیمی‌ تر نشان می دهند که عسل ممکن است برای دندان‌ها مفید تر از شکر سفید باشد با این حال، تحقیقات جدید بیشتری در مورد میزان مصرف آن و وجود یک اثر محافظتی واقعی، لازم می باشد.

چای سبز با عسل ممکن است به مدیریت دیابت کمک کند

وقتی نوبت به مدیریت قندخون می رسد، نوشیدنی های فاقد شیرینی بهترین گزینه هستند. با اینحال، یک فنجان چای سبز همراه با عسل می تواند برای افراد مبتلا به دیابت بی‌خطر – یا حتی مفید باشد.

بررسی 17 مطالعه نشان می دهد که چای سبز ممکن است حساسیت به انسولین را بهبود بخشد و گلوکز ناشتا و HgA1C، مارکرهای خونی مهم دیابت را کاهش دهد.

علاوه بر این، چندین مطالعه نشان می دهند که عسل ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت بهتر از سایر انواع قند باشد.

با این حال، برای اطمینان از فواید چای سبز همراه با عسل، تحقیقات جدید بیشتری مورد نیاز است و به تحقیقات بیشتری در مورد اینکه نوشیدن چای سبز همراه با عسل برای افراد مبتلا به دیابت بی خطر است، نیاز داریم.

در صورت ابتلا به دیابت، همچنان توصیه می شود که مصرف قندهای افزودنی از جمله عسل محدود شود.

چند نکته در مورد نوشیدن چای سبز با عسل

به نظر می رسد چای سبز و عسل فواید بالقوه زیادی - بصورت جداگانه و در ترکیب با هم دارا باشند.

چای سبز حاوی کافئین است. اکثر مردم مقداری کافئین را به خوبی تحمل می کنند، اما اگر به کافئین حساس بوده و یا باردار هستید، ممکن است لازم باشد مصرف خود را به یک یا دو فنجان در روز محدود کنید. همچنین می توانید چای سبز بدون کافئین را امتحان کنید.

کافئین موجود در چای سبز می تواند خواب را مختل کند، بنابراین بهتر است میزان نوشیدنی خود را در بعدازظهر یا عصر محدود کنید، مگر اینکه بدون کافئین باشد.

علاوه بر این، توصیه می شود مصرف قند افزودنی را کمتر از 10 درصد از کالری روزانه نگه دارید که شامل عسل نیز می شود. مراقب باشید که چقدر عسل به چای خود اضافه می کنید و چند فنجان در روز می نوشید.

نتیجه گیری

چای سبز و عسل هر دو فواید بالقوه ای برای سلامتی دارند و نوشیدن آنها با هم ممکن است مفیدتر باشد.

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که می توانند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع 2 و سرطان را کاهش دهند. همچنین ممکن است مزایای برای سلامت روان داشته باشد.

عسل شیرین کننده ای است که در گذشته برای مصارف دارویی نیز استفاده می شده و ممکن است فوایدی برای تسکین گلودرد و درمان اگزما داشته باشد.

با این حال، هنگام مصرف مراقب کافئین و قند آفزودنی آن باشید. در صورت حساسیت به کافئین، از چای سبز بدون کافئین استفاده کرده یا روزانه فقط یک تا دو فنجان به همراه کمی عسل بنوشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من